top of page

15 matomų ir 5 nematomi vaikelio mokymo aspektai

Kiekviena diena yra  1/2190-oji didelių vaiko galimybių diena. Kaip įvertinti vaikelio mokymosi aplinką, mūsų, kaip svarbiausių vaiko mokytojų veiksmus ir jų kokybę? Sudariau matomų ir nematomų aspektų sąrašus – naudokitės į sveikatą.

kūdikių akademija

Mažylio mokymosi efektyvumui įtakos turinčios kategorijos, kurias galime gana lengvai įvertinti:

  1. reakcija į vaiko veiksmus (svarbu kiek dėmesio ir palaikymo nuoširdžiai demonstruojate mokymosi metu, o ne tai, kiek laiko mokotės kartu);

  2. mokomosios medžiagos pobūdis (svarbu kokias operacijas su daiktais atliekate, o ne tai, kokius daiktus naudojate);

  3. užsiėmimo trukmė;

  4. pamokos kartojimas;

  5. informacijos šaltinio pobūdis – žmogus ar technologija;

  6. akių kontaktas ir lytėjimas;

  7. kūno kalba ir gestai;

  8. naudojamo intonavimo diapazonas;

  9. kalbos kiekis ir žodžių reikšmės atskleidimo kokybė;

  10. veiksme mobilizuojamų pojūčių kiekis;

  11. erdvė imituoti;

  12. erdvė bandyti veiksmą atlikti tuoj pat;

  13. erdvė eksperimentuoti pačiam;

  14. erdvė veiksmą atlikti su suagusiojo palaikymu (kai ką galiu pats, o kai ką – su suaugusiojo palaikymu);

  15. erdvė generalizuoti (atlikti tą patį veiksmą su nedaug besiskiriančiais daiktais, arba su identiškais, bet kitoje aplinkoje).

Ne mažiau svarbūs yra tokie plika akimi nepastebimi veiksniai, kaip:

  1. mokančiojo ryšys su vaiku;

  2. mokančiojo žinojimas kaip mokyti vaikelį;

  3. mokančiojo išsilavinimas;

  4. mokančiojo vertybės ir bendroji kultūra;

  5. mokančiojo emocinė sveikata.

Penktasis “nematomas” elementas yra bene svarbiausias, nes pozityvi emocinė aplinka atveria mokymosi vartus, o stresas, mažylio atstūmimas, ignoravimas arba tiesiog – nedalyvavimas jo interakcijose – mokymąsi stabdo ir tokiu būdu atima iš jo visas ateities galimybes. Todėl – galite pripirkti savo stebuklui daiktų, kurie užpildys jūsų namų erdvę, tačiau jei erdvės neužlies judviejų interakcijos emocijos, pokalbiai ir eksperimentai su tais daiktais – rezultatų nebus.

Hiperbolizuojant – net iš paprasto medinio pagaliuko “išspausti” galite labai daug, jei intonuosite, gestikuliuosite, pasakosite, skatinsite imituoti, kartoti, padėsite daiktą panaudoti skirtingais būdais, skirtinguose konstekstuose, paskatinsite pauostyti, pamirkyti ir t.t. ir panašiai.

Sėkmės eksperimentuojant!

0 views0 comments

Comments


bottom of page