top of page
Writer's pictureRenata Lazdin

Didelis stebuklas mažame Žmoguje (Dovydas prie pianino (Suzuki metodas))


Kai gimė mažasis pranašas Dovydas (beveik prieš penkerius metus!), pasidaviau nuojautai ir tyčia nevadinau jo “mano sūnumi” arba “mano Dovydu”. Juk jis ne mano, jis savo, o aš tik šalia, tam, kad padėčiau gyventi jam svarbiausią ir gražiausią tarpsnį gyvenime. Ilgą kelią nuėjome kartu. Jis nepaprastas. Labai sumanus, kantrus ir išmintingas. Nepaliauja manęs mokyti ir mokytis pats (šiuo metu kaip perliukus iš dainų ir aplinkinių kalbos rankioja naujus anglų kalbos žodelius ir klausinėja, pavyzdžiui, “ką reiškia “butterfly”?”).

Šį šeštadienį vyko nepaprastsa renginys – Suzuki metodo centro (viena iš mokyklų, praktikuojančių Suzuki metodą) Advento susibūrimas, kuriame Dovydas kartu su savo pianistais draugais ir būriu smuikininkų koncertavo bendruomenei. Nežinau kodėl taip nutiko būtent šįkart, bet visa tai stebint mano širdis norėjo skrieti.

Galbūt todėl, kad:

  1. Dovydas labai ruošėsi koncertui ir išvakarėse nupirkome klasikinius smulkiai dryžuotus marškinius (marškiniuoti vyrai – visų moterų silpnybė);

  2. po metų ilgo ir kantraus mano būvimo visai šalia kaskart kai jis groja grupinėse pamokose jis pagaliau paleido mane ir vis

iškai savarankiškai nusilenkė, pagrojo unisonu su kitais mažyliais ir nusilenkė po pabaigos;

  1. matyti pianinu ir smuiku grojant vaikus nuo trijų metų ir vyresnyn, matyti juos grojant kartu su tėvais, savo noru, nepaprastai kantriai ir uoliai yra tikras stebuklas.

Jau daugiau nei metus lankome Suzuki metodo centrą, tad labai noriu padėkoti mūsų mokytojai – Sabinai Kalibataitei. Jūs nuostabi!

Kaip viskas vyksta ir kodėl man šis metodas atrodo ypatingas?

  1. Metodą savo laiku sukūrė Šiniči Suzuki – smuikininkas, kuris ir sukūrė MAMOS KALBOS METODĄ, kuris muzikavimą paverčia paprastu, natūraliu ir įmanomu įgyvendinti net nuo 3 metų amžiaus. Šiuo metu pasaulyje yra šimtai Suzuki metodo mokytojų ir dešimtys tūkstančių šeimų, kurios mėgaujasi jo teikiamais privalumais.

  2. Muzikuoti galima įvairiausiais instrumentais iš kurių Lietuvoje populiariausi – pianinas, smuikas, violončelė, gitara (o yra jų štai kiek). Pasirenkate vieną, tačiau visi mokiniai visame pasaulyje groja beveik identišką repertuarą, kurį sudaro žymus, žinomi, plačiai paplitę liaudies ir klasikos kūriniai, pradedant nuo paprasčiausio (Twinkle, twinkle little star) ir tolygiai sudėtingėjant, o grojamą repertuarą namuose klausant įrašuose. Tai leidžia vaikui ir man (!) labai gerai žinoti iš klausos kaip reikia pagroti.

  3. Mokosi groti tandemas – vaikas ir vienas iš tėvų. Kartą per savaitę vykstame į individualią pamoką, kurios pusė skiriama vaikui, o pusė – vienam iš tėvų. Taip taip, groja ir vienas iš tėvų. Grįžus namo aš virstu Dovydo kiekvienos dienos mokytoja. Ir taip namie mes mokomės ne tik (ne tiek) groti, kiek disciplinos, kažką daryti kasdien, nes taip susitarėm, nes pažadėjom mokytojai, nes gera groti. Pasaulyje be draudimų truputis disciplinos – labai į sveikatą asmenybės raidai.

  4. Metodas kelia sau tikslą ugdyti ne tiek atlikimą, kiek charakterį. O išpildant sąlyga, kad vaikas neturi patirti nesėkmių – procesas mūsų nevargina. Grojame tik tiek, kiek mums yra malonu.

  5. Šeimos muzikavimas leidžia nustatyti mūsų asmeninį tempą – nebūtina išpildyti metinės programos, Dovydas šiuo metu vis dar groja pirmąjį kūrinį, nes taip jau yra. Jis tobulai moka sėdėti, laikyti ranką ir lanksto pirštelius būtent taip, kaip reikia, jis viso to iš

moko praktikuodamas pirmą kūrinį. Ir jo niekas neskubina, kai norės – nuskubės pats. Aš štai nuskubėjusi šiuo metu jau prie kokio dešimto kūrinio. Dovydui per Advento koncertą kilo klausimas, kodėl jis grojo tik vieną kūrinį. Dabar jis žino, kad jei išmoks – galės groti dar daugiau. Tai priklauso tik nuo jo paties pastangų. Mokosi priežasties pasekmės ryšio.

  1. Dar kartą per savaitę vykstame į grupinę pamoką, kur Dovydas muzikuoja su panašiame grojimo etape esančiais mažaisiais pianistais. Čia jis pamato, kad viskas įmanoma, kad yra ir draugų (kad jis ne vienas, kuriam privalu kasdien pagroti namie), kurie tą daro kartu su tėveliais, o taip pat kaskart žaidžiamas “koncertas”, kur vaikai pratinasi prie publikos, mokosi gerbti kitų atlikimą ir t.t.

Štai toks mano skriejančios širdies patyrimas. Sunku keliomis pastraipomis aprėpti ilgametę filosofiją, kurios tikslai tokie kilnūs ir tokie nematerialūs.

Visiems tėvams, kurie svarsto kuo užsiimti su savo vaiku, kuris jau išėjo įdarželį, o gal net mokyklą – siūlau apsvarstyti mokytis kartu groti pagal Suzuki metodą. Tai ilgalaikis užimtumas, kurio praktikavimas turi didžiulį poveikį asmenybės raidai, o pats grojimas – milžinišką poveikį intelekto raidai.

Ieškodami sau mokytojo, pasidomėkite, ar šis išties yra sertifikuotas Suzuki metodo mokytojas. Asociacijos puslapyje galite sužinoti daugiau.


0 views0 comments

Comments


bottom of page