Vaikai. Auga greičiau nei spėjame suvokti. Žvalgotės vaikų darželio? Neseniai Delfi mums atsiuntė kelis klausimus apei tai, kuo ypatingas vaikų darželis Mažųjų valdos. Dalinamės atsakymais ir čia.
Beje, visada sakiau ir sakysiu – darželio pasirinkimas yra atsakingas žingsnis. Neskubėkite. Tikriausiai ieškote geriausio, bet išties rekomenduoju galvoti apie tinkamiausią būtent Jūsų šeimai.
O kol renkatės – pagalvokite ir apie tai, kai paruošite vaiką darželio lankymui. Tam puikiai tiks ne tik mūsų leidiniai VISA TIESA APIE DARŽELĮ bei stalo žaidimas AŠ IR DARŽELIS, bet ir psichologės Viktorijos Grigorjevos seminaras apie adaptaciją.
Kokia ugdymo sistema vadovaujasi jūsų darželis?
Vaikų darželiuose Mažųjų valdos vaikai ugdomi pagal mano autorinę harmoningos raidos ugdymo metodiką. Jos esmė keliais žodžiais – skirti vienodą dėmesį visiems trims elementams: protui (intelektinis ugdymas), „širdžiai” (emocinis), kūnui (fizinis).
Proto mankšta rūpinamasi keturkalbystės pagalba (su vaikais dirba lietuviakalbiai auklėtojai ir jiems padedantys ispanų, anglų ir rusų kalbų nešėjai, būnantys su vaikais visa dieną, o ne tik per pamokas), žaidžiant matematiką su Oxfordo Numicon priemonėmis, muzikuojant ir t.t.
Manęs neretai klausia – ar ne per daug? Tikrai ne, nes vienas pagrindinių mano tikslų – padėti tėvams suvokti savo vaiko supergalias. Pirmas vaiko septynmetis ir ypatingas tuo, kad atrasti, išmokti, suprasti vaikui labai dažnai per paprasta, o ne per sudėtinga. Priešingai, nei tada, kai ateina laikas keliauti į mokyklą ir atitikti kažkokius „standartus”. Bet, tam, kad išties būtų paprastareikia laikytis kelių svarbių taisyklių. Pirma, daryti viską džiaugsmingai ir su meile, gerbiant vaiko stebuklą ir jo dvasinius poreikius. Tai ne gražūs žodžiai, tai metodas. Antra – daryti žaismingai, nes bandyti priversti tokio amžiaus vaikus gali būti pražūtinga jų potencialui ir kūrybiškumui. Trečia, tiesiogiai nereikalauti rezultato, nematuoti pasiekimų, nes tiesioginis testavimas ikimokyklinukus tiesiog gniuždo.
Vaiko „širdimi” (dvasingumo, kūdybiškumo, asmenybės raida) rūpinamasi pirmiausiai per auklėtojus-asmenybes, kasdienio pasimatymo džiaugsmingumą, gerą nuotaiką, šventes, gausų knygų skaitymą, rūpestingai saugomą laiką laisvam žaidimui, dūkimui, sensorikai ir dailės saviraiškai. Keturkalbėje, multikultūrinėje aplinkoje augantys vaikai pasižymi ypač stipria empatija, lankstumu ir atsparumu pokyčiams, jų amžiui aukšta dėmesio koncentracija.
Vystytis stipriais fiziškai padeda: sveika, subalansuota mityba, lauko pedagogika, grūdinimo praktikos, gimnastika, padidinto krūvio žygiai. Judėjimą suvokiame kaip stirpią ir intelektinio vystymosi komponentę, todėl vaikai gali judėti net per pamokėles.
Mažųjų valdose sukurta verte gali naudotis ir kitos ugdymo įstaigos bei tėvai. Mano knygoje „Vienas vaikas – 7intelektai” supažindinama su vertybėmis, Renata dėsto seminarus tėvams ir kitų darželių darbuotojams, o taip pat su specialistų komanda leidžia terapinius leidinius ir metodines priemones.
Daugumai tėvų yra žinoma Mažųjų valdų 7 intelektų lavinimo programa, ne tik šeimoms su vaikais, bet ir kitiems darželiams yra prieinamos dar dvi programos: emocinio ir muzikinio intelektų lavinimui skirtos JAUSMŲ PASAKOS (kuria edukologė Renata Lazdin, dr. Lolita Navickienė ir psichologė Viktorija Grigorjeva) bei sveikatingumo ir sąmoningumo ugdymui skirta SVEIKATĖLĖS ABĖCĖLĖ.
Kiek vienoje grupėje yra vaikų, o kiek auklėtojų?
Šiuo metu I pakopoje (2-3,5 m. vaikai) yra 11 vaikų (jais rūpinasi lietuvė auklėtoja ir pakaitomis ispanakalbiai/anglakalbiai/rusakalbiai auklėtojai, bei auklėtojų padėjėja), II pakopoje yra iki 15 vaikų ir 2-3auklėtojos (priklausomai nuo dienos veiklų), vyriausiųjų grupėje būna iki 20 vaikų ir 2-3 auklėtojos (priklausomai nuo dienos veiklų). Pastaroji grupė daugumai pamokų dalinasi į dvi mažesnes grupes. Prie šių specialistų su vaikais nuolat dirba muzikos ir matematikos mokytojai, gimnastikos treneriai ir psichologė.
Kokios papildomos ugdomosios veiklos siūlomos darželyje?
Mažųjų valdose nėra būrelių – kalbos, muzika, matematika, dailės saviraiška, lauko pedagogika ir žygiai, gimnastika, išvykstamoji edukacija – suvokiami kaip baziniai kiekvieno vaiko poreikiai. Tai metodikos dalis. Už darželio ribų tėvai renkasi asmeninius vaiko poreikius puoselėjančius būrelius. Trečdalis darželio vaikų mūsų rekomenduoti mokosi pagal Suzuki metodą groti smuiku arba pianinu, gitara.
Koks maistas yra tiekiamas vaikams?
Ekologiškas maistas, gaminamas pagal naujausias sveikatingumo rekomendacijas, šviežiam maistui naudojant vietos ūkininkų produkciją. Tokį maistą gali pasiūlyti AUGUEKO meistrai. Valgiaraštyje nėra dešrelių J. Vaikai noriai valgo ne tik mėsos maltinukus, bet ir tokį maistą, kaip burokėlių kotletukai, avinžirnių troškinys. Patikrų metu specialistai stebisi, koks skanus ir naminis yra jų skanaujamas maistas. Tėvams pageidaujant galima rinktis ir vegetarišką maitinimą ar maitinimą alergiškiems vaikams, profilaktiškai ligų metu atsisakyti pieno. Net namuose rekomenduojame mažinti cukraus kiekį, nevartoti konservantų. Ne sesame įsitikinę, kad tik sveikame kūne gali atsiskleisti maksimalus vaiko potencialas. Taip pat pastebime, kad vaikų sergamumas su kiekvienais metais darželyje yra vis mažesnis.
Kuo jūsų darželis išsiskiria iš kitų?
Manau, kad Mažųjų valdos skiriasi daugybe dalykų. Labiausiai pastebimi skirtumai – keturkalbystė, didelis specialistų būrys, lauko pedagogika, akyla priežiūra, kad vaikai pakankamai žaistų laisvai, grūdinimo praktikos, ypatingai sveikas maistas, rekomendacijos veikloms namuose, drauge su šeimomis darželio auklėtojų komanda pildoma Repertuaro knyga ir pan. Vaikas Mažųjų valdose yra suvokiamas kaip stebuklas. Ugdymo procese nenaudojame medijų ir namuose rekomenduojame jų atsisakyti arba bent minimizuoti jų kiekį.
Comments