Mieli skaitytojai, grįžau! Pastarasis pusmetis buvo ypatingas. Tinklaraštis buvo nebylus (tačiau atgijo mūsų Instagram srautas (mazujuvaldos)), nes visos aktyviai generuojamos mintys gulė į – knygą! Jau labai labai gretai Alma Littera išleis mano knygą! Visiems tiems, kuriems įdomi vaikystė kaip svarbiausias gyvenimo tarpsnis, nori konkrečių žinių ir faktų apie vaiko galimybes, apie tai, ką konkrečiai daryti, kad praplėstum savo vaiko galimybes, kaip padėti jam tapti laimingiausiu vaiku pasaulyje! Bet apie tai – vėliau.
Šiandien atsakysiu į nuostabiai švytinčios mamos Irmintos užduodamą klausimą apie jos dukrytės, keturmetės karalaitės galimą užimtumą.
“Emilijai yra 4 metai, darželio nelanko, bet nusprendėme vietoje to pasirinkti būrelius. Kaip nelengva šioje rinkoje! Renata, gal turi kokių rekomendacijų ar asmeninių profesinių simpatijų dėl šio amžiaus tarpsnio genijams labiausiai tinkamos veiklos ir būrelio? Gimnastika ar plaukimas? Numicon matematika? Yamaha ar Suzuki? Dailė ar laboratorija ir etc? Būčiau labai dėkinga už tavo pamąstymus..”
Atsakant pirmiausiai priminsiu, kokius keturis metatikslus keliu pirmajam septynmečiui:
Metatikslas nr. 1: sustiprėti fiziškai.
Metatikslas nr. 2: viską sužinoti
Metatisklas nr. 3: tapti geru žmogumi
Metatikslas nr. 4: atrasti save
Manau, kad kokybišku vaiko tobulėjimu gali pasirūpinti tik (A) vien tėvai, (B) darželis, (C) tėvai+būreliai modulis. Taigi, uždaviniai:
Fizinis krūvis. Daug būti gaiviame ore, gamtoje, vaikštinėti, bėgioti, važinėti dviračiu, eiti į žygius. Siekiant tiek užtikrinti krūvį, tiek palaikyti ryšiui su gamta. Dar pridėti sveikatinimo programą.
Sporto šaka. Galima praktikuoti, bet nebūtina. Universaliomis ir labiausi
ai lavinančiomis laikau gimnastiką (su vėlesniu pokrypiu berniukams ir mergaitėms atitinkamai į sportinę arba meninę gimnastiką), plaukimą (ypač didelis krūvis kūnui ir protui, galima plaukti ir patiems, šiek tiek iš trenerių pramokus kaip su vaiku užsiimti) arba iš Rytų atėjusius visų trijų – dvasios, proto ir kūno – lavinimui ir dermei kovos menus. Iš jųjų rekomenduočiau Niat-Nam.
Stipriai intelekto, proto ir disciplinos mankštai – muzika ir/arba matematika (Numicon lengvesniam lygiui, arba Menar stipresniai praktikai ir namie). Gilesnei muzikinei makštai nedvejodama rekomenduoju Suzuki metodą. Dėl filosofijos gylio, taktikių ir tikslo ugdyti ne atlikėją, o pirmiausiai atsakingą asmenybę.
Kas nors pagal vaiko polinkius, jei norisi. Nuo trijų metų jau gali juos įžvelgti. Baletas, robotika, dailė etc. Jei nėra galimybių tuo užsiimti namuose arba namuose užsiimti nesinori. Pavyzdžiui, mama Veslava pastebėjo sūnaus polinkį viską skaičiuoti. Aronas skaičiuoja minutes iki tam tikros valandos, sudeda ir atima be didesnio vargo. Šeima puoselėja šią meilę skaičiams namuose. Pridedu nuotrauką uždavinių lapo, kurį mama parengė sūnui ruošdama pietus. Apibendrinant – puoselėti vaiko interesus galima ir namuose.

Arono išspręsti mamos parengti uždaviniai.
Socializacija. Jei karalaitė, ar karalaitis neinia į darželį – mano manymu, būtina paieškoti galimybių bent (minimumas) pusdieniui per savaitę socializuotis be mamos/tėčio priežiūros. Sakoma, socializacijoje ir gimsta žmogus. Vaikai turi galimybes praktikuoti socialinių normų taisykles. Vaidmenų žaidimai leidžia pajusti pasaulį. Šis etapas ypač reikalingas ruošiantis mokyklai.
Pakankamai laiko laisvam žaidimui, visai nenaudoti arba tik itin mažomis dozėmis naudoti ekranus. Laisvame žaidime vaikas ieško savęs.
Knygos! Daug skaityti vaikui. Tai esminis moralės ugdymo šaltinis.
Nepamirškite ir galimybės mokytis užsienio kalbos – kaip intelekto mankštos, kaip galimybių atvėrimo (jei moki tik lietuvių – toli nenukeliausi) ir kaip būdo suvokti pasaulio įvairumą, vystyti, ugdyti empatiją, kuri šiai, mūsų vaikų, naujajai kartai yra natūraliai įdomi ir būdinga.
Tiek labai trumpai, tikiuosi, kad bus naudinga. Taip pat dalinuosi vaikų darželio Mažųjų valdos metatikslų ir jų siekimo priemonių aprašu, gal ir ten pasisemsite.
Comentários